loading...
رایان گیم مرجع بازی های رایانه ای
آخرین ارسال های انجمن
aref بازدید : 422 1391 نظرات (0)

بهمن ماه سال گذشته، استودیو بازی سازی City Interactive اعلام کرد که می خواهد نسخه دوم سری بازی های Sniper را بسازد ! نسخه اول این بازی فاجعه بزرگی را در تاریخ شوتر ثبت کرد و به همین علت هم از سوی منتقدان نمرات پایینی را دریافت کرد اما با این وجود Sniper: Ghost Warrio توانست ۲ میلیون نسخه را به فروش برساند. حال، نسخه دوم سری بازی های اسنایپر پس از مدت ها در تاریخ ۱۲ مارس سال ۲۰۱۳ منتشر شد. به نظر شما آیا نسخه دوم این بازی ناکامی های نسخه اول را بهبود بخشیده است ؟ این را در ادامه خواهیم فهمید !


بهمن ماه سال گذشته، استودیو بازی سازی City Interactive اعلام کرد که می خواهد نسخه دوم سری بازی های Sniper را بسازد ! نسخه اول این بازی فاجعه بزرگی را در تاریخ شوتر ثبت کرد و به همین علت هم از سوی منتقدان نمرات پایینی را دریافت کرد اما با این وجود Sniper: Ghost Warrio توانست ۲ میلیون نسخه را به فروش برساند. حال، نسخه دوم سری بازی های اسنایپر پس از مدت ها در تاریخ ۱۲ مارس سال ۲۰۱۳ منتشر شد. به نظر شما آیا نسخه دوم این بازی ناکامی های نسخه اول را بهبود بخشیده است ؟ این را در ادامه خواهیم فهمید !

نقد و بررسی بازی Sniper: Ghost Warrior 2

 

مشخصات

نام: Sniper: Ghost Warrior 2

سازنده: City Interactive

ناشر: City Interactive

سبک: First Person Shooter / Tactical

پلتفرم: PC / X- Box 360 / PS3 / Wii U

پیش گفتار – Sniper Ghost Warrior 2

به ذهن خوش بین ترین گیمر هم خطور نمی کرد که نسخه دوم بازی Sniper: Ghost Warrior منتشر می شود چرا که در نسخه اول شاهد یک بازی بی روح ، فاقد یک گیم پلی زیبا و داستان مشخص بودیم. در حقیقت نسخه اول این بازی آن طوری که ما از یک بازی در سبک شوتر انتظار داشتیم، نتوانست عمل کند.

با این حال نمی توان گفت که نسخه دوم این بازی پیشرفتی نداشته است و همانند قبل خشک و بی روح است چرا که موتور پر قدرتمند Cry Engine 3 پشت و پناه این بازی است. حال که استودیو City Interactive از موتور گرافیکی و پرقدرتمند Cry Engine 3 بهره می برد کمی از انتظار های این بازی بالا می رود و طرفدارانی را به خود جذب می کند.

این بازی قرار بود که در ۲۰ آگوست سال ۲۰۱۲ مهمان پلتفرم های ما شود اما City Interactive اعلام کرد که عنوان جدیدش در ۱۵ ژانویه در تعطیلات کریسمس در اختیار طرفداران قرار می گیرد اما بازهم این شرکت بد قولی کرد و وقتی که تنها چهار روز به انتشار این بازی مانده بود اعلام کرد که Sniper: Ghost Warrior 2 دو ماه تاخیر خورده است و در ۱۲ مارس سال ۲۰۱۳ منتشر می شود اما برای گیمر ها حتی شرکت ها و استودیو های دیگر جای سوال است که آیا این همه تاخیر ، این همه شکیبایی و روز ها انتظار تاریخ این بازی را متحول می کند یا فقط باید منتظر یک بازی سرد و خشک دیگری از سوی City Interactive باشیم ؟

داستان – اسنایپ واقعی دوباره باز می گردد

داستان نسخه اول آنقدر ناپسند روایت شد که به ناچار می توان نسخه اول این بازی را جزو بدترین داستان در بین بازی هایی در سبک شوتر دانست. City Interactive که وظیفه ساخت و نشر این بازی را دارد به طرفداران قول داده است که با داستان سرایی زیبا به دست برترین نویسندگان پا به عرضه این بازی بگذارد. در این بازی ما شاهد داستان حماسی و جنجالی خواهیم بود.

داستان بازی در سال ۱۹۹۳ روی می دهد جایی که دولت Isla Trueno منقرض شده است. در امتداد سرنگونی این شخص جنگی بین دو کشور صربستان و بوسنی هرزگوین رخ می دهد. در این بازی شما در قالب یک تک تیرانداز ایفای نقش می کنید. شخصیت اصلی بازی روز ها و شب ها تشنگی و گرسنگی را تحمل کرده است و شکنجه های دردناکی را تجربه کرده است. این شخص رهبر سابق گروه دلتا و سرباز شخصی کاپیتان اندرسون هست، همچنین این شخص دربازی برای کشور بوسنی هرزگوین برای رسیدن به هدف خویش خواهید جنگید. کاپیتان اندرسون به همراه Maddox وظیفه دارند که نیروهای دشمن را هویدا کنند. آن ها وظیفه دارند به صورت پنهانی به تهجیزات صرب ها دسترسی پیدا کنند و آن ها را از نظر هجوم به بوسنی به کلی فلج کنند.

در طول بازی ما مناطق مختلفی از جمله حال و هوای سرد و کوهستانی هیمالیا را سرک می زنیم و پنهان کاری زیادی در آن به نمایش می گذاریم که مبادا دشمن از وجود ما آگاه شود. در طول بازی ما عملیات و ماموریت های انبوهی را در انتظار دارید که می بایست ابتدا جان سالم از حوادث آن به در ببرید و سپس به عمران و سربلندی بیندیشید.

گیم پلی – استتار ، اختفا در وجود یک اسنایپ نهفته است !

گیم پلی بازی خوب به کار آمد است اما باز هم ایرادات خاص نسخه قبل از جمله وجود باگ و کمبود Checkpoint را دارد که از ارزش های بازی کم می شود. هوش مصنوعی دشمنان واقعا اعصاب خورد کن و خسته کننده است چرا که آنقدر دشمنان قوی شده اند که حتی کشتن آنها برای گیمر های آماتور ساعت ها طول خواهد کشید کافیست که یک اشتباه از شما سر بزند تا به دام دشمنان بیافتید.

دشمنان در این بازی کاملا شما را گمراه خواهند کرد برای مثال آن ها قابلیت کاورگیری را نیز دارا خواهند بود و نارنجک ها و بمب های دودزا پرتاب خواهند کرد پس بهتر است که در طول بازی شش دونگ حواستان را روی دشمنان جمع کنید چون یک اشتباه باعث می شود که شما در عرض یک ثانیه به کلی نابود شوید. با این حساب بازی از گیم پلی پیچیده ای برخوردار است اما صبر کنید هر چقدر که از گیم پلی بازی بد گفتیم از سلاح ها و تهجیزات نظامی بازی نمی توان گذر کرد. واضح است که City Interactive روی این مسئله خیلی کار کرده است، اسلحه هایی همچون Heavy Machine Guns , Assault Rifles به محبوبیت تیراندازی در بازی افزوده است.

اگر خواستید یک نفر را ترور کنید می توانید با استفاده از اسنایپ قلب هدف را نشانه بگیرید و آن را به قتل برسانید اگر این کار برایتان به هر دلیلی ناپسند بود می توانید با استفاده از بمب C4 یک ساختمان و یا یک خانه را بمباران کنید تا تمام افراد موجود در آن مکان از بین بروند البته در بین این دو کار آسان تری هم وجود دارد ! شما می توانید با استفاده از یک چاقو، قلب سوژه مورد نظر را نشانه گیری کنید و پس از نشانه گیری آن را ترور کنید. جنبه مخفی کاری نیز همانند نسخه پیشین یکی از ویژگی های منحصر به فرد بازی به شمار می رود و شما می توانید با استفاده از یک لباس خود را بپوشانید و از دید دشمنان استتار کنید. یک اسنایپر واقعی یا باید مخفی کاری کند و یا هوس یک بازی خطرناک را کند ( به دشمنان حمله ور شود ) .

اصولا در بیشتر بازی ها قابلیت Checkpoint فراوان می باشد و بازی به صورت خودکار Checkpoint می شود که در این بازی با عدم حضور سریع به سریع Checkpoint گیمر ها را به شدت از این قضیه ناراضی کرده است زیرا چنان چه شما به دام دشمنان صربستانی بیافتید و کشته شوید به معنای شروعی دوباره است. علاوه بر این بازی دارای قسمت MultiPlayer می باشد که به نظر من در بازی خوب به کار آمده است.

گرافیک – وقتی روح، ناگهان بر می خیزد

گرافیک نسخه اول این بازی فاجعه عجیبی را در سبک شوتر رقم زد که باعث شد منتقدان به این بخش تا حد امکان پایین ترین نمره را به City Interactive تقدیم کنند. همانطور که قبلا به آن اشاره ای شده بود، بازی Sniper: Ghost Warrior 2 با موتور پرقدرتمند و گرافیکی Cry Engine 3 ساخته شده است که تا حد توان توانسته است کمبود های گرافیکی نسخه قبل و موتور Chrome Engine 4 را بهبود ببخشد. در این بازی ما شاهد گرافیک زیبا، نورپردازی زیبا و افکت نمایی زیبا که می توانید دید گیمر ها را نسبت به نسخه قبل تغییر دهد.

طراحی بافتهای جزیره در قسمت طراحی گیاهان بسیار زیبا کار آمده است و افکت آب، پرندگان و خود اسلحه ها به زیبایی در بازی نمایان شده است. در طول بازی شما باید در پی اماکن خوب و ویژه ای برای استقرار باشید تا سلاح های مد نظرتان را مخفی کنید و موقعیت دشمن را شناسایی کنید. در بازی صحنه های سینماتیک شایانی گنجانده شده است که جذابیت بازی را کمی بالا می برد. نکات زیبای دیگری اعم از وجود دوربین دید در شب، تغییر چرخه شب و روز به یک دیگر، وجود عوامل طبیعی مثل گرد و خاک، مه و باران و وزش بادهای تند و سریع که روی نشانه گیری شما تاثیر مستقیم می گذارد. چکیدن خون از سر و بدن دشمنان یک نکته مثبت در گرافیک بازی به شمار میاید مثلا اگر شما به صورت مخفی سر فردی را از تنش جدا کنید، قطرات خون از بدن وی بر روی زمین در ظاهر خشک و بی روح جاری می شود. سازندگان روی شخصیت های اصلی خیلی خوب کار کرده اند اما در طراحی دشمنان کمی عیب و نقص دیده می شود.

صداگذاری – روح ها به خاموشی می روند

بخش صداگذاری در این بازی چنگی به دل طرفداران نزده است و همانند نسخه پیشین شاهد صداگذاری بد روی شخصیت های اصلی بازی هستیم. افکت های صوتی مانند صدای انفجار به گیمر ها روح تازه ای را می بخشد و یا موسیقی در حال بخش در اماکن کوه های هیمالیا و آسیای شرقی حال و هوای یک نبرد رنگارنگ را برای بازیباز ها القا می کند. موزیک و نوت های تاثیر گذار در هنگام نبرد با دشمنان با ریتم شتاب دار روایت می شود که باعث بالا رفتن هیجان و ریختن عرق از بدن گیمرها می شود و یا بلعکس مخفی کاری شخصیت های بازی باعث آرامش و آسودگی گیمر ها می شود ولی با این وجود صداگذاری بی احساس و بی ربط روی شخصیت های بازی تمامی نکات مثبت بخش صداگذاری را خراب کرده است.

سخن آخر – Review The Game Sniper: Ghost Warrior 2

Sniper Ghost Warrior 2 آنطور که باید و شاید انتظار می رفت نتوانست عمل کند اما توانست آن همه عیب و ایراد که در نسخه قبل بازی موجب فاجعه بزرگی در دنیای شوتر شد را کاهش دهد. داستان گرایی ساده، وجود باگ های مختلف، کمبود Checkpoint، صداگذاری ضعیف و نا مساعد روی شخصیت های بازی و از همه مهم تر هوش مصنوعی آزار دهنده دشمنان باعث شد که انتظار های گیمرها نسبت به این بازی کاهش پیدا کند و دیگر ساخت سری سوم بازی به ذهن گیمر ها خطور نکند. به نظر شما این همه انتظار فایده ای هم در برداشت ( به جز آنکه قسمت گرافیک کمی بهبود یافت ) ؟

نمره بازی Sniper: Ghost Warrior 2

4.5 / 10

منبع:rayangame.ir

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با عرض سلام خدمت شما بازدید کننده ی گرامی از اون جایی که دیگه حسش نیست , دیگه آپدیت نمی کنم , چون بیکار نیستم کپی پیست کنم :D gameina.rozblog.com با تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با تبدیل وبلاگ به سایت موافقید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 415
  • کل نظرات : 122
  • افراد آنلاین : 26
  • تعداد اعضا : 211
  • آی پی امروز : 171
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 230
  • باردید دیروز : 154
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,095
  • بازدید ماه : 2,095
  • بازدید سال : 101,495
  • بازدید کلی : 863,527